Medicina preventivă

medicină preventivăConceptul de medicină preventivă apare pentru prima dată în "Tratamente" și în "Tratamentul Bolilor Acute" -  în care Hippocrate discută influența unor factori ca vârsta, regimul alimentar, modul de viață și clima asupra stării de sănătate. Nu mai încape nici o îndoială că medicina veterinara modernă va deveni din ce în ce mai mult preventivă, îndreptându-se spre o medicină a animalului sănătos -  fără să neglijeze nicidecum marile ei obligaţii terapeutice, de a vindeca şi recupera pacientul bolnav. Viitorul apartine prevenirii bolilor !

În medicina veterinară preventivă aplicăm deja mijloace eficiente încă din primele momente ale conceperii vietii: mota şi gestaţie corespunzatoare. După fatare puii primesc o îngrijire anume, pentru ca viitoarea fiinţă să se dezvolte eficient. Amintim  şi  bolile renale la motani, de bolile metabolice la câini si pisici ( Obezitate sau diabet).

Medicina internă veterinară urmareşte prevenirea bolilor degenerative grave: boli cardiovasculare, reumatismul sau afecţiunile osteoarticulare inflamatorii degenerative). Discutăm  şi de profilaxia prin vaccinare eficientă. Nu în ultimul rând abordăm de pe principii preventive noţiunile de nutritie si metabolism.

În medicina veterinară a animalelor de companie, elementele de medicină  preventivă aplicate la timp - dau rezultate formidabile.  Să nu uităm faptul că un câine trăieşte în medie 11-16 ani iar o pisică 12-18 ani. Perioada nu este lungă - comparativ cu viaţa omului, iar dacă aplicam aceste principii la timp, ferim animalul nostru de companie de boli grave şi stări patologice complexe, ce necesită tratamente lungi şi generează un prognstic negativ, în timp.

Hippocrates din Cos

(460-370 îH)