Vaccinare

• Vaccinarea previne răspândirea celor mai frecvente boli infecțioase care afectează câinii și pisicile.
  • Sunt vaccinați atât câinii și pisicile din mediul urban, cât și din regiunile rurale.
  • Cățeii se vaccinează de la 6 săptămâni – cu o scheme ce cuprind mai multe vaccinuri.
  •  Vaccinurile se administrează la căței la intervale de două săptămâni, cu rapel la patru și la șase luni, apoi o dată pe an.
  • Vaccinarea este o obligaţie a fiecărui proprietar responsabil.
  • În fiecare localitate din ţară sau din UE, medicii veterinari utilizează anumite scheme de vaccinare.
  • Fiecare produs biologice (vaccin) este potrivit pentru o anumită situaţie.
  • Nu există o schemă unică de vaccinare, medicul veterinar stabilind atât schema cât şi tipul de vaccin.
  • În urma vaccinării pacienții realizează imunități solide.
  • Vaccinurile ajută la prevenirea multor boli care afectează animalele de companie.
  • Astăzi există vaccinuri pentru diferite boli, precum și combinații de vaccinuri.
  • Vaccinurile ajută la pregătirea sistemului imunitar în lupta cu boalile infecțioase.
  • Vaccinurile de bază sunt considerate vitale pentru toate animalele de companie.
  • Există boli cu risc de transmitere la om: rabia sau leptospiroza întâlnită la câini.
  • Medicul veterinar poate stabili cel mai bine un program de vaccinare pentru animalul de companie.
  • În practică se tilizează acel vaccin condierat potrivit fiecărei situații epidemiologice.
  • Vaccinarea diferă în funcție de vârsta animalului de companie, de istoricul medical, mediul de creștere și locație.
  • Medicul veterinar clinician decide tipul de vaccin utilizat și schema propusă – care poate varia de la un an la altul.
  • În România vaccinarea antirabică la câine și pisică este obligatorie, anual, vaccinul urmând a se consemna în R.E.C.S.
  • Puii devin integral imuni după vârsta de 8 luni, medicii veterinari recomandând proprietarilor să țină cont de acest lucru.

Calea Cisnădiei, Cartierul Arhitecților, Nr. 111

Informații generale 0737 025 210